norrländska elit brottningarna

Morgonen började med lagomt mycket ryggont från att ha sovid på madrass på golvet inlindad i en strypsäck eller jag menar såklart en sovsäck.
Väl på tävlingen så sprang jag iväg på ringormskontroll och invägning. vägde 3 kg under vikten. 3 kg tillgodo. fan det är fail det ! vilket innebär att antingen käkar jag upp mej eller bantar ner mej till vikten under innan nästa tävling..

invägningskortet:




Första matchen gick väll sådär. jag parerade bra.. hon lyckades ta några en poängare här och där.. men jag hade helt total black out, jag försökte ingenting. jag bara parerade för att inte släppa fler poäng.. glömde helt bort vad brottning var. får ta henne nästa gång ;) förlorade med 2-0, 2-0 (förrsta,andra perioden).. det enda jag lyckades åstakomma var att slå upp läppen på henne. jag i röd trikå.

nu massa bilder från första matchen:



Andra matchen gick betydligt bättre. Fast jag själv tycker att det var bättre motstånd. Första perioden slutade 4-3 till henne, men andra perioden så lyckades jag. 6-0(teknisk öv.) fall.
alltså vann jag på fall. men kanske ska åka upp till hennes brottarklubb en vecka och köra med henne där så att jag får bra motståndsträning. skulle vara riktigt kul. stog och pratade med hennes tränare om det. så snart jag kan :), och nu en massa bilder från matchen. jag i blå trikå




charlotte var min coach under dagen. gick ju ganska bra för att inte kunna något om brottning. roligt att hon var med. det enda som var lite synd var ju att jag inte kunna få nå tips och synpunkter om min brottning och coaching under matcherna.och det är alltid bra att ha eftersom man inte alltid gör som man kanske borde.


jag och favoritburken


Fick två priser iår. Dels min silverpeng, som jag tycker är så charmigt för norrländskan. alla andra tävlingar har pokaler eller medaljer. men norrlänskan har en peng. den är så söt , trots att det bara är silver ;P
och det andra priset är en sjuårsmärke. eftersomjag har deltagit i sju norrländskor.



blev även en proteinshake så fort jag kom hem till vandrarhemmet.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0