varför upprör det här med diet människor ?

ofta höra att man inte ska gå på diet av bla bla bla olika anlendningar.. varför ska man inte det ?
jag ser det helt jäkla tvärrt om, jag tycker det är bra att folk går på dieter ! om man som i mitt fall har svårt att äta bra och rätt om jag inte har koll. för vissa kanske det ligger naturligt att äta hälsosam kost. men jag är inte så duktig av mej, och då är väll diet bara ett hälsotecken, att jag inte faller offer för den pizzavärld vi lever i idag?
Diet.. står för kosthållning.. när vart det en dålig sak? det är ju så bra det kan bli?! och håller man sej till en diet. så skapar man den balansen i kroppen som den behöver, right? ingen kan säga emot mej där. och man går automatiskt ner överflödig vikt, alt. går upp sin undervikt. det fungerar åt bägge hållen.för äter man en diet så äter man ganska precis vad kroppen behöver. den får inte i sig för lite, och den får inte i sig för mycket. den ligger alldeles lagomt. någon som inte håller med om det?
så sluta förknippa svält och diet med varandra. jag orkar inte höra all skit om att jag förstör min kropp genom att gå på diet. nej!! för sista gången jag hjälper min kropp !
jag vill inte bli äckligt jävla smal, jag vill få synligare muskulatur.. inte svälta mej. jag får inga magrutor genom att sätta min kropp i svält, för mina muskler kommer inte kunna jobba på samma sätt då.
snälla tänk lite själv ibland.
och eftersom jag är en sån jäkla gottegris av naturen. så har jag mina lördagar. Ät vaad jag vill. och det är väll inte helt fel. brukar göra en lista på allt jag varit sugen på under veckan.. sen handlar jag det på lördagen. kan ju säga att det inte är mycet av det som man då är sugen på.

nej tack:



Ja tack!! :





Hell no:




så istället för att hela tiden jobba emot folk som väljer att gå på diet, så prova pusha istället. Blir så jäkla trött på allt tjat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0