Åland

Var till Åland och hälsade på pappa och hans tjej i helgen. systeryster emma båtade även över dit tillsammans med hennes blivande make.
höll på sova över bussen dock.. vaknade 06.36 och bussen gick klockan 07.00. panik packade, gick på toa, borstade tänderna, och cyklade iväg. rätt duktigt av mej att vara vid bussen 06.50.
pappa var så gullig att han åkte över från åland till sverige så att jag slapp båta dit ensam, det blir ju rätt så långtråkigt när man är själv. så vi åt lite mat,okej det där var en underdrift... vi åt mycket mat. pappa satt och skrattade åt mej för han trodde aldrig att jag skulle få i mej allt kött som låg på tallriken.
emma, johan och jag började med en varsin glass.. glassfrosse helg vart det ju lite av, så vi köpte tre olika smaker och åt av varandras.. eller jag och emma smakade av alla. men glassmonstret johan åt upp alla..
den första var popcorn glass, det godaste jag någonsin ätit ! smakde som smör popcorn,mmmm.
den andra var salmiak, en tugga var sjukt gott.. men det vart inte så gott efter två.och smak nr 3 var nån apelsinglass, helt okej.. lite tråkig
lite påtvingat att äta glass var det ju eftersom pappa jobbar på valio, om man säger så här.. han har en glassfrys hemma i huset... så det blir ju ett måste att äta lite för många då.
johan blev slav och fick fixa en massa ved.
det var lite för kallt för att bada..
johan, emma och pappa
mat
glass nr två
glass nr 3
när emma var inne på glass nr 2, jag glass nr 3 så var johan så djupt inne i sin glassfrossa att det inte ens gick att prata med honom.. typ glass nr 7-8 ? blev lite samarindrickande för hans del så att han skulle få i sig mer.. förstår inte hur han kunde njuta av varenda glass..
frukost !
emma och jag
bara för att jag tycker att åland är så mysigt
glass nr 4, puffet (sandwich) med smak av coca-cola, alltså det var helt okej.. nu tycker inte jag om smak av cola på annat än drickat och det dricker jag inte ens.. men tycker man om colasmak så gillar man den garanterat, fast det var fan läskigt att äta glass som smakar det och som inte är isglass..
glass nr 5 var en banan glass, som man skulle skala.. det var typ ett geleöverdrag.. den var inte vidare god. men det trodde jag inte att den skulle vara heller.. men rolig var den :P
glass nr 6 vart en popcornglass.. riktigt god ! så jäkla god ! men popcornglassens som finns i kulglass är godare. men mums  !
på båten hem satt jag och läste bok hela vägen. fick en bok av titti, riktigt bra, lite konstig sådär. men det gillar jag :)
och jag tror det här måste vara första gången någonsin som jag träffar pappa utan att det blir nå bråk eller konstig stämmning. känndes jättebra :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0