Dag 14 – Mina husdjur.

OJ!.
Som jag har nu ??

Jag har en katt.. som heter Katten. Lätt att komma ihåg. Han är väldigt läskig för han är smart..

men om man tänker alla andra djur jag har haft..ja försöker ta det från början.. Mamma rätta mej om jag har glömt någon nu ;P

Fåglar.. kommer bara ihåg nisse och ina.. och den andra färglada som jag inte minns vad hetter. sen hade vi väll några udelater. och en ara (?) under en kort tid som vi lämnade tillbaka pga allergi?

Ormar
.. fjantiga majsormar..hubbe,beda, zack.. och två till.. + massor massor av ormbebisar. sjukt många.. kändes som flera tusen ! dom var iaf lite roliga och inte alls som dom stora lata jäklarna.

Ödlor
.. en vattenagam som hetter någonting på F. brydde mej kanske inte riktigt om ödlorna.. men min syster hade några stycken och hon har fortfarande pelle kvar, en skäggagam som är riktigt cool :)

Erimitkräftor
.. dom var bara mina och dom hette dexter och deedee, men dom var inte så rolig som jag hade hoppats på. tvärtom.. riktigt tråkiga.

Grodor
.. när jag var lite var grodor det bästa jag visste. hade tre stycken klogrodor (pricken,bubbel,gurkan) och två stycke guldklogrodor (hans och greta) om jag tänker på det nu så va dom fan rätt så vidriga.

Minigris.. älskade älskade gizmo ! som vi bara hade en liten kort stund, sen blev mamma allergisk(!)

Hundar.. okej kanske inte alls mina husdjur men.. ozzy, som tyvärr är i vovvehimlen nu sen i januari. :( och ziggy, som ÄLSKAR mig :D

Katt.. hade katten tyzon förut med. men jag vart jätte allergisk mot honom.. så nu äter jag allergi tabletter för att klara av katten.

Sen kommer jag inte ihåg om jag har haft nå fler..



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0