min måndag

Sjukt drygt och jobbigt att vara sjuk.
min dag har varit lång, men endå alldeles för kort för att bli tillräckligt frisk tills jobbet imorgon. men bara rycka sej i kragen.


kan iaf säga så mycket som att mestadelen av den här dagen har tillbringats i charlottes supersköna pyamasbyxor och ett par stickade tofflor som jag fick av sara förra julen.


har även myst en massa med katten (som för övrigt lyckades bränna up lite morrhår på ett ljus idag)


var ner en snabbis på stan idag med, charlotte va rgullig och följde med mej. var tvungen att gå till apoteket och köpa hostmedicin.
sen gick vi hem till mej och fikade och tittade på film. charlotte köpte med sej två mumsiga saffrans semlor som vi mumsade på till lite polkagriste. tack söta du


har även hunnit med att avverka några filmer idag, har tittat på tre stycken. perfekt när man är sjuk och ändå bara ligger hela dagen.

filmerna jag har avverkat är filmer jag haft ett tag. med mina två älsklingar men filmerna har inte verkat bra så jag har inte orkat. så det passade perfekt idag :)


1. första filmen var "skuggspel", med min gammla älskling Jude Law. Filmen var konstig. Men utan att spoila allt för mycket (hmm??) jude law dör i slutscenen. så om någon tänkte se den så vinner alltså hans "lekkamrat". av mej får den 2/5


2. Andra filmen även den med älskade Jude Law (tycker inte om att bara skriva hans förnamn.. det blir ju liksom jude bara..?) "skycaptain and the world of tomorrow. tycker omslaget talar tydliga språk varför jag inte tittat på den tidigare. den ser ju ut att kanske vara historiens sämsta film genom tiderna ?? klart över förväntan. och trots att dom slogs mot jätte robotar och mekaniska djur så var den helt okej. faktist lite bra. och en liten spoilers, inte för att jag tror att någon kommer (någonsin) att se den här filmen så... den dom letar efter, en gubbe vars avsikter är onda och komme rutplåna mänskligheten är död sedan tjugo år. men det vet ingen. så allt fortsätter enligt hand planer trots sin död eftersom ingen vet om att han är död. den får 3/5


3. Min älskade älskade Jake !!!! tredje filmen blev en jake film "proof" handlar om mattematik i stora drag. men jake lyfter hela filmen ovanför molnen med sitt vackra leende. man vill aldrig att en film ska ta slut när han är med. men det gör den. och det visar sej att den döda galna mattegeniets dotter är ännu smartare då hon har lyckats löst något "omöjligt" inom mattematiken. huvudsaken?? jake gyllenhaal har förgyllt min dag ännu en gång. filmen får 4/5 för fruktansvärt bra skådespelar insatser, inte bara jake. Gwyneht paltrow var kanske bässt av dom alla.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0