Rhodos dag 2 (så har vi haft det)

Idag så hade vi bestämt att vi skulle åka in till Rhodosstad och titta runt lite.

Vi tog bussen in till rhodos stad och där försökte dom verkligen dra in oss på olika matställen. jävla konkurent när det gäller mat där.
men vi lät hungern välja. vi valde fel. världens jävla äckelskit !!!
så på tom mage fortsatte vi att gå omkring där.
vi kom till gammla stan ( som vi inte då visste att var gamla stan) Daniel tyckte att det var jättemysigt att gå omkring där. Så då vart jag glad.
Sen tog vi en sjukt lång promenad (och en hel del omväg) till Acrolpolis. Där vart tillochmed jag sugen att slita av mig naken och tävla i grekernas gamla olympiad.. eller varför inte spela teater på scenen..
Det var riktigt fint.
sen vart det en promenad tillbaka. och vi hittade där dom hade grymt goo mat. Dom fick extra med dricks.
+ att dom bjöd oss på Ozuo Grekernas signaturdryck. Fruktansvärt äckligt ! men fortfarande riktigt snällt av dom.
Hur som haver så lyckades vi hitta rätt buss hem. men när vi klev av bussen gick vi åt fel håll, började bråka lite eftersom båda var trötta. inte kul att hamna på en lång omväg då. men vi blev snabbt snälla mot varandra igen så fort vi började känna igen oss.

När vi kommit tillbaka så bytte vi om och hoppade i poolen. svalkande och skönt. Härligt härligt.
sen låg vi i läenheten en stund.. ett par timmar sådär.
och vilade oss och framförallt våra stackars fötter.

på kvällen så gick vi till sportbaren. kollade på fotboll. Spanien - Portugal. Tyvärr så vann spanjorerna med 1-0. undertiden drack & åt vi lite. jag drack ex en whiskeydrink som smakade helvetes-äckel-bajs ! Men av ren hyvs så drack jag upp skiten. sen drack jag en rasberry mojito. varken god eller blä.


Älsklingen och jag


Äckelbajs mat


Tänk er själva att stå på en gammal antik grekisk teaterscen och spela


eller varför inte tävla i en gammal grekisk olympiad ?


Älsklingen min var så glad att få se så mycket


det var väldigt fint där


god mat


ingen god Ouzo


Bacardi breezer hallon fanns där, även blåbär.. ingen höjdare


sen vart det kväller


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0