13. Mitt bästa kosttips

Försök att lyssna på kroppen. Låt den få det den har suget efter, okej kanske inte om man är sugen på godis 24/7, men då tyder det ju rätt mycket på att kosten är fel om man är det.
Själv försöker jag få i mig 6 mål om dagen. På så sätt minskar sötsuget (om man inte slarvar sjukt mycket).
Jag tycker personligen att det är viktigt att få i mig av hela näringskedjan. men att man kanske väljer när det gäller kolhydrater, ett fullkornsalt. istället för det "vanliga" vita.
När det kommer till den köttiga biten så hoppar jag oftast över vanligt kött och lever nästintill enbart på fisk och fågel. Men det handlar mer om att min mage mår bättre då.
Så egentligen, man måste prova sig fram när det gäller kost. Vad som funkar för en funkar kanske inte för en annan. Vad vill man uppnå med det man äter, vad kan man äta?
eller typ strunta i allt jag skrivit.. mitt kosttips är att man alltoid ska våga prova nya saker :)

Kommentarer
Postat av: Sara

Bra tips :)

2011-05-20 @ 18:03:29
URL: http://aamaziing.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0