Dag 20 - Profilbild på facebook Dag 21 - Den som du beundrar

jag beundrar många.. och av många olika anledningar..
men just nu beundrar jag dom där jädrans tidningsbuden som delar ut tidningar 7 dagar i veckan året om.. eller a med 3-5 veckors semester..
jag har jobbat två söndagar..
och är nu inne på min helvetes vecka med både tidningar och frukost 02-13 = jobbtid.. resten.. dödtid ungefär.. så kommer det se ut den här vekcan.. förutom helgen 02-14.
sen ska jag fortsätta med tidningarna till 29 augusti, 7 dagar i veckan.. sen ett par eller några söndagar efter det..
så nu undrar jag.. hur fan orkar dom ???!! flera av dom har dagsjobb med.. åker hem och sover ett par timmar - jobbar - sover - jobbar.
hur fan får dom ihop det ? jag beundrar dom för att dom inte dött på mindre än ett halvår.. och hur fan gör dom egentligen på vintern ?

Kommentarer
Postat av: Annelie

Jag har tänkt samma sak dom åren jag delade tidningar, mamma delar ju tidningar och sedan sover (om hon hinner) innan hon börjar jobba på morgonen igen. Helt sjukt. Men delar de ordinarie tidningar sju dagar i veckan? Här i Mora delar de 6 dagar och är ledig söndagar. Då är det några andra som delar :). Jag skulle aldrig orka med det jobbet först och sen vidare till nästa jobb, gjorde det en sommar och höll på att dö :P Du är duktig du :)

2011-07-27 @ 22:15:05
URL: http://rosenson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0