Elin Kling designar för H&M

Den svenska modebloggaren och stilikonen Elin Kling designar en kollektion för modekedjan H&M . Den minimalistiska kollektionen innehåller nio plagg och två accessoarer, och kommer att släppas i 10 butiker den 3 februari 2010. Priserna kommer ligga mellan 99 och 1 499 kronor.
- Kollektionen är minimalistisk och skandinavisk och innehåller enkla plagg. Jag bestämde mig för att våga göra det enkelt. Jag ville inte dekorera för att bevisa vad jag går för, utan det här är något som jag själv tycker om. Det är min stil, säger Elin Kling till Damernas värld.

Detta är första gången H&M gör ett designsamarbete med en modebloggerska. Tidigare har H&M gjort designsamarbete med designers och modehus som Karl Lagerfeld, Stella McCartney, Sonia Rykiel, Viktor & Rolf, Matthew Williamson och nu senast, franska modehuset Lanvin.

Eling kling för H&M




Har aldrig riktigt fattat tycke för Elin, men jag tycker att hennes kollektion är stilren och enkel. jag gilla't :)
va tycker du, BUU eller BÄÄ??

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0