Sgl

igår var jag iväg och tävlade i gävle. Grappling. Sjukt jäkla nervöst kan jag ju säga...
och vart ju inte bättre när man väl kom dit heller.
Allt är ju lite extra läskigt när man inte vet hur det går till :P

Vi var ettg gäng från klubben som tävlade. Och det gick riktigt bra för allihopa :) I min vikt så var det jag och en annan tjej. Jennie var själv i sin vikt. men fick möta hon jag mötte för attg få en match iaf :)

Min match gick bra tyckte jag. All oro innan var kanske lite i överflöd. för när matchen väl var igång så var jag inte ett dugg orolig. hade så jäkla kul på mattan :) och jag lyckades strypa ut henne :D hehe lite roligt måste jag ju medge att det var att göra det ;)
Jennie gjorde en riktigt bra match hon med mot hon jag mötte, och lyckades få den oavgjord :)

men nu tänkte jag jämföra det lite med brottning..  bägge är ju mattsporter :P typ den likheten haha


om man jämför den här tävlingen med en  helt vanlig brottartävling så var det här sjukt mycket mer ångest laddat. inte bara för att det var första gången och jag inte riktigt fattade hur det går till, skulle kunna gå till osv osv. men utan eftersom dom bara körde på en matta. vilket innebar att alla, ALLA! satt och kollade på varenda match. helst så skulle jag ju bara ha en dommare och en motståndare där.. skulle vara mycket mer lungt .. jag hatar att ha allt fokus på mej. det är något jag inte riktitgt klarar av. visst när matchen var igång tänkte jag då inte på någon annan, men innan.

på en brottartävling är det drygt 3 mattor på varje tävling. och ett helt annat avstånd till mattorna.. mycket mer yta vilket gör att man hela tiden kan gå runt och känna sej lite smått anonym.. och endå så brukar jag inte riktigt ha koll på nerverna.

men hur som helst. jag tyckte att det gick bra för mej på min första match. och jag tyckte att det var riktigt roligt :) uffe filmade min match.. hon ska skicka den till mej.. men vi får väll se om den kommer ut här eller inte haha :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0