3. Ett fint idrottsminne

Det är ju jättesvårt att komma på ETT fint idrottsminne.
Kanske när jag fick brons i kulstötning på mellanstadiet ? eller ne, det kanske inte var något fint minne. bara ett minne som dök upp. Fan va dålig alla måste vart om jag fick brons i det. Mina kärringkast brukar inte direkt leverera.
Så därför tar jag hjälp av sara som ändå sitter här. vi har ju massa idrottsminnen tillsammans. Som gången vi skulle till boden på brottartävling. Från klubben var det typ jag , sara, martin, patrik,fredrik och daniel. kanske nån mer. + en annan viktig person, Lovali från bk loke som höll sig till oss i sandviken :)
Nattåg upp, lovali sålde en bkloke t-shirt till en alkis som hon fick gratis hur många som helst.. hon tjänade 400:-, vi flörtade hej vilt med den stackars killen som stod i cafeterian och sålde godis, jag insåg att jag är sämst i världen på armbrytning, vi insåg att bio på tåg är svindyrt och tattigt så vi avstod, men senare på natten så kom "den stackars cafeteria killen" in i våran sovvagn iklädd enbart kalsonger och vela "titta på bio" med mej och lova... nej tack ! men det var något vi skrattade ganska mycket åt sen.. vem fan klampar in i kalsongerna bara ? i någon annans hytt, om man jobbar där?? antingen är man dum i huvve eller bara totalt korkad ?
Väl uppe på tävlingen gick första dagen helt okej. Hamnade på en tredjeplats. lova vann över mej i en poänglös match som var tvungen att avslutas med klinch/krysstag som alltid i våra matcher. lika så mot hon som vann (lisa) helt poänglös match poch även hon vann i klinch.. sååå jäkla sugit att förlora jämna matcher.
På kvällen gick vi på jakt efter en pizzeria, närmsta låg typ en km bort.. Jag hade patrik på ryggen, det vill säga fina 120 kg. Inte konstigt att jag haft såna problem med min rygg !?
Vi hittade ett ställe som hette persien.. och det tyckte vi var skitroligt eftersom vi hade gått omkring och lallat på - Persien är ett land, och en sorts gardiner- Så det var ju passande.
Sara och jag delade rum på ett vandrarhem. Det hade kunnat vart mysigt om inte sarat hade snarkat så mycket, och om jag hade lyckats somna :P
Andra dagen var det tävling igen. samma placering denna gång, förluster mot samma personer, på exakt samma sätt.. dock var vi bara tre då. så det sög ju ännu mera. kul att komma sist ?
Vägen hem har jag inte riktigt nå minne av mer än att alla satt och frossade i sig gosaker.. ingen vikt att hålla än på minst en vecka ungefär.
Vet inte om det var så speciellt fint minne, men en rolig resa.. men minnen jag kanske inte riktigt vill minnas :P
men bättre det än att skriva om när jag som 17-åring hade 2 stycken "barnvaketer" som fick följa med på en tävling för att se till att jag och daniel höll händerna borta från varandra. hade inte behövts eftersom vi knappt ens pratade med varandra under den tiden.. och varför var jag tvungen att vara den förföljda och inte han ?
(den tävlingen lyckades iaf jag och kim flasha boobisarna på lisseberg i flumrider, dock vart kim aldrig med på kortet.. lite pinsamt sådär)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0