1. Min idrottsbakgrund

jadu.. min idrottbakgrund.
När jag gick i ettan så började jag spela innebandy.. tränade ungefär två månader, var med på en match. Vet inte ens om jag snuddade bollen en endaste gång. Var totalt värdelös så jag insåg ganska tidigt att det här med bollkänsla inte riktigt var min grej.
När jag var nio år började jag med brottning efter att ställt ett krav på mamma att jag var tvungen att få börja på antingen det eller på dans. Det blev brottning. Där fastnade jag, och utvecklades ganska snabbt till en duktig brottare. Det gick ganska spikrakt upp för mig dom första fyra åren. Hade superbra tränare runt om mej hela tiden. Men när dom försvann så försvann även min motivation och jag började ligga på raksträckan och såsmåningom började jag dala.. sen fick jag superbra tränare igen och motivationen blev på topp, jag blev bättre igen men skador satte stopp för det mesta. Tillslut blev jag tvungen att sluta helt med brottningen för att min rygg var så trasig. Men jag hann med en massa under dom åren jag höll på. Stod på pallen på SM, vann europas största ungdomstävling, vann massa andra tävlingar, träffade massa underbara människor, var iväg på sjukt underbart roliga tävlingar och ja, jag istortsett bodde i träningslokalen.. jag gjorde verkligen det. gick dit efter skolan och åkte hem när sista träningen var över. Dom blev min familj på gott och ont.
dom sista åren på brottarmattan och årena som gick efter sysselsatte jag mej mest åt passträningar, som spinning, vattengympa och dans.. simmade även massor. Men det blev mest mycket i korta perioder. Det vart tråkig träning. Och jag var LAT!
En sommar spelade jag en hel del fotboll (jag.. tjejen som hatar fotboll.. bollar överhuvudtaget) men det gick ganska bra.. gjorde 5 mål en match.. den ni ! har tillochmed blivit tillfrågad om jag vela vara med i ett korplag i år. haha. nejnej.. jag vet mina begränsningar vad gäller bollar. så jag står över !
Började iaf med brottning igen 2010, för att få lite träning, ryggen kändes okej och jag saknade brottningen, jag saknade klubben och jag saknade tävlandet och lovade mej själv att jag skulle åka på åtminstone en tävling till. Det året blev det tre, året efter.. alltså nu så har det blivit två. och jag har gjort min sista brottartävling någonsin, tror jag. Fick iaf sluta med en förstaplats.
2010 var även ett år då jag och madde stod och skämde ut oss för mina gammla grannar genom att träna till träningsdvd. det va grejer det. Blev även en hel del "egen-träning" uppe på brottningen, dit jag och charlotte brukade åka och köra lite.
Nu har jag även börjat med MMA och det är sjukt kul. Har varit på en grapplingtävling där jag fick gå en match, den gick bra, var äckligt nervös innan. Och jag hoppas att jag kommer bli bra på det med. Men eftersom det handlar om min idrottsbakgrund skriver jag inte mer om det eftersom jag inte har någon bakgrund av det, det är nu och det är sen :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0