Dag 29 - Favoritmaten

kan ju erkänna att jag inte har världens hälsosamaste matvanor.
Just nu försöker jag hålla en diet av 2 nledningar.. 1. jag vill få synligare muskler 2. Jag vill veta att jag får i mej det jag behöver.
Är riktigt dålig på att äta mat annars. blir lätt att det bara blir ett mål mat om dagen om ens det, och inte riktigt helt okej mat.och det är inte okej. (nu äter jag sex mål mat varje dag). sötsaker har jag alltid varit beroende av. men mat och jag.. visst jag älskar den mesta maten. speciellt pasta. som jag knappt äter längre.

mina dåliga matvanor kan bero mycket på hur jag alltid varit van att äta. Som när jag och min syster bodde hos pappa när vi var lite yngre. Vi åt godis som middag. yes. frukosten bestod ofta av limpmackor med smör och socker. och ev att vi kunde koka lite pasta ibland.. enda maten vi åt var om det var helt ok mat i skolan ungefär.
så därför blir et lätt att jag glömme3r bort att jag måste äta mat och tar nå sött snabbt istället.

men åter till frågan då kanske.. pasta är helt klart favoritmaten. vad det är till spelar ingen större roll. det är pastan jag vill åt ;)
men jag gillar den mesta maten. saker jag älskar att äta (kanske inte tillsammans) är fisk, spenat, ägg, bacon, ärtsoppa, fläsk, potatis, broccoli, blomkål, olika stuvningar..ja listan kan bli lång.

saker jag däremot inte äter är inte lika lång. Lever, pölsa, falukorv, fläskkorv.. ja det var den :P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0