katastrof morgon men det vänder väll

okej, min magkänsla kanske har lite fel. kanske inte blev den toppen morgon jag trodde att det skulle bli.
det hände ett antal saker som gjorde det svårt att hålla ett leende på läpparna. även om jag kanske tycker att det är lite smått klantigt nu :P

1. när jag kom till jobbet så hade ugnen brunnit så alla fönstrena var öppna för att få in frisk luft och för att få ut röken.. alltså det var svinkallt att jobba i minusgrader.

2. stod och diska lite.. och slangjäveln släpper. plaskar ner hela mig och min vita skjorta.. helt genomskinlig måste jag fortsätta jobba. alla ute i matsalen tittade lite väl mycket när jag kom där med min genomskinliga skjorta slickad mot kroppen. kan ju även nämna att jag höll på frysa ihjäl.

3. ramlade på jobbet för första gången idag.. har alltid undrat när det skulle hända. tur hade jag kanske att det bara var kanske 5 stycken frukost gäster i salen just då. ramlade på ett trappsteg på väg upp. riktigt sådär framstupa framåt. nästan s jag önskade att jag hade slagit ihäl mej. men nej inte en skråma...


det enda som kanske jag hade lite tur med i dag var att det knappt var några utländska gäster (ovanligt). och dom som väl var där var alldeles för morgontrötta och inne i sig själv för att prata med en. skönt ! min syster var nämligen pigg att påminna mej om det ständiga felet jag gör varje gång gästerna frågar hur jag mår på engelska... jag vet vad man säger.. men endå säger jag fel...

en vanlig människa använder ord som - I'm fine.. men inte jag jag blir så rädd varje gång någon snackar engelska med mej på morgonen att jag säger - I'm nice. Dom måste verkligen tro att jag är självgod :P

men nu vänder det allt för nu är alex påväg hit. vi ska prata lite om en grej vi har pratat ganska länge om :P och klunka litervis med kaffe med såklart. jag har kommit fram till att man aldrig behöver sova på så sätt..




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0