dieten jag äter

okej. jag får höra från en massa håll att jag inte borde hålla på. medans vissa andra undrar om det fungerar och varför jag gör det.
Jag gör det inte för att jag känner att jag måste ner i vikt. mer som en rolig grej. Funkar det så mår jag ju inte direkt dåligt över det heller. Men det känns bra för jag vet att jag får i mej det jag behöver + att det är så mycket nyttigare än vad dom flesta äter.

det viktigaste med Iso-dieten är egentligen att dricka mycket vatten oc äta 5 mål om dagen. det är inte direkt svårt att förstå. en annan viktig sak är att planera dagen efter maten och inte maten efter dagen.

Målen som jag äter frukost, mellanmål, lunch, mellanmål och middag. men jag har gjort om ordningen lite så att jag ska få energi efter träning.

Målen som jag äter är.

1. Frukost

frukosten jag äter består vanligtvis av havregrynsgröt med kanel, ett litet äpple och två stycken ägg. eftersom det går fort när jag är på jobbet. men när jag var ledig en dag passade jag på att lyxa till med pannkakor gjorda på havregryn istället för mjöl. gick ju det å ;)

2. Mellanmål

ett ex. på mellanmål kan vara det här. Lättkeso + wokat äpple med kanel

3. Lunch

lunchen är kanske det största målet jag äter. och den känns alltid för stor. det känns alltid som att jag lämnar lite kvar på tallriken fast jag inte ska det.
(maten på bilden var supergod och ska lagas snart igen.mmm )

4. Middag

middagen är också ett ganska stort mål. men inte riktigt lika stort som lunchen. det är alltid mycket grönt i kosten. det gillar jag. för det är något som jag slarvade med förut. eller slarvade ? det var nästan obefintligt i min kost.

5. Mellanmål/Kvällsmål

och på kvällen när man ligger framför tv:n, slappar den sista timmen innan man ska sova. då är det väldigt passande med nå gott och nyttigt. lättkesella blandat med sötmandel och blåbär fixar den stunden perfekt.

Såå.. ingen kan komma och säga att jag får i mig för lite mat. sen kan jag redan nu avslöjat att vågen har visat nya (lägre) siffror. men det är bara ett resultat i veckan som gäller, och det är på onsdagarna. så imorgon får vågen visa hur min första vecka har gått.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0