Dag 1 – En bild på mig + fakta om mig + tio behov



Ja vad kan man säga. Mitt namn är Sofia, men alltmer ofta så har det kortast av till Fia. Jag är tjugoett år. just nu. fyller tjugotvå i mars. Jag är en brottartjej (började brottas när jag var nio) och har varit damn good at it ! topp trea i Sverige, samt vunnit en av europas största ungdomstävling. Men just nu känns det som att jag mest är på klubben för att jag inte kan släppa brottningen.Har därför börjat träna klubbens tjejer. och även tävlingsgruppen (varannan vecka, oftast med hjälp av anders) Har nyligen börjat med MMA också vilket jag trivs väldigt bra med. Förutom träningen som är en stor del av mitt liv så jobbar jag just nu extra på Hotell Princess.

Jag har två tatueringar och dom båda symboliserar egentligen detsamma. jag har en text där det står "she found something to fight for". det står för min överlevnad. jag hade det ganska tufft under min uppväxt egentligen nu med. men så fort jag stod på mattan så känndes mitt liv så mycket enklare. det var inga tankar runtomkring. brottningen vat min flyktväg och därigenom hittade jag något att kämpa för. Så hur jag än vrider och väde så kommer brottningen alltid att vara mitt andra hem, min trygghetszon.  En annan viktig punkt i mitt liv var när jag flyttade till ungdomsboendet, också behövligt om man säger så. Jag har haft tur som haft så bra människor runt mej när det vart som svårast.

Jag blir lätt beroende av saker och har under en stor del av mitt liv missbrukat snus. general portion. men beslutade mej för att sluta nyår 2009/2010. och har varit snufri i över ett år. men med det så kom det att jag började feströka, och även rökte med kompisar utan att det var fest. men der har jag enkelt löst med ett nytt nyårslöfte: NIKOTINFRI. det är en bra sida hos mig. jag har pli på mej själv när jag bestämt något.

och iår ska jag inte bara vara nikotinfri, jag ska skaffa magrutor och komma i en rejälformtopp ! okej långt kvar. men året är bara barnet.

men nog om mej nu. jag vet inte ens vad jag har skrivit. bara massa tok.

tio behov som jag har..
1. Träning
2. Skor
3. Mat
4. Jake Gyllenhaal (jake, I won't wait forever)- utifall att han läser menar jag ;)
5. närhet
6. ensamhet
7. kamera
8. Tid
9. uppmuntran
10. och en gnutta kärlek

Kommentarer
Postat av: Cisssi

Stor kram!

2011-02-01 @ 17:28:22
URL: http://kidzlovehappy.blogg.se/
Postat av: Annelie

Ja, det borde vi göra. Och snart! :D

2011-02-01 @ 17:57:20
URL: http://rosenson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0