soft touch open

Ibland känner mansig bra gammal. I helgen är det en stor brottartävling nere i Göteborg. Soft touch open. Klassad som en av europas största ungdomsrävlingar.
Just det, ungdomstävlingar. det vill säga... jag är för gammal för den.
Det var nog den tävling man såg mest fram emot på hela året. På den tiden det fanns många brottare i sandvikens brottarklubb. Det var så stort, och det var så viktigt.  Iår (och inte förra året för den delen heller) så är ingen från sandvikens brottarklubb med, så jag får väll sitta här hemma och hoppas att bk lokes brottare lyckas bra (gävle).
Var ner på den tävlingen 5 ggr tror jag.
första året jag var med åkte jag ur i två raka matcher.
andra året brottades jag duktig och knep tredjeplatsen
tredje året vann jag mot en av mina bästa brottarvänner lova, som alltid brukade vinna mot mej med en enda ynka poäng, den här gången vann jag med henne med tre poäng vilket var som en seger i sig.speciellt med tanke på att hon var segertippad... men i matchen efter knögglades mitt nyckelben till och resten av tävlingen var förstörd för det gick inge vidare att brottas med en arm..
Och fjärde och sista var jag bara med och tittade på för jag hade en knäskadaoch jag var pissigt förbannad på min tränare, för jag kunde minsan visst brottas. Trots att jag inte ens kunde stödja mej på benet. han försöljde mej ända tills invägningen var slut för att vara helt säker på att jag inte lånade till mej en trikå så att jag kunde väga in..
femte året vann jag min vikt, det var nice.
har sjukt roliga minnen från dom tävlingarna.. och lisseberg som brukar ha sin premiärhelg samtidigt.
Så just nu hade jag önskat att jag vore ett X antal år yngre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0