Rhodos dag 6 (så har vi haft det)

Idag har vi varit till Lindos "den vita staden".
Ett otroligt fint ställe. vi åkte båt dit, 2½ timme tog båtresan. vi solade på däck hela resan. vi drypte i svett när vi kom fram.
Acropilis ligger på toppen av ett berg så vi tog en "Lindos taxi" (åsne taxi på svenska) upp till toppen eftersom vi inte riktigt visste hur långt det var. Vi lyckades få den enda galna åsneföraren. Han som ledde åsnorna sprang som en galning, daskade åsnorna i rumpan för att dom skulle springa fortare på den hala och branta vägen upp.
Skrev ÖHMM hela tiden för att komunicera med dom så att dom ökade takten. allt skulle gå undan. medans alla andra åsneförare gick med sina åsnor.
vi var uppe på toppen på hälften av tiden det egentligen tog. och jag kan då stå för att jag trodde att jag skulle ramla av, ramla ner för branten och dö.

Själva Acropolis hade mycket som man kunde se. för min del var det mest för utsikten. det var mäktigt. Men det var även helt okej att titta runt på stället.
Vi gick ner för branten. det var inte så långt för fötterna. köpte dricka. och hoppade i havet som var helt glasklart. Varmt och skönt. Båten tillbaka satt vi och småsolade under tak. och efter halva resan så stannade båten och man fick hoppa i om man vela. Självklart tog jag chansen att bada mitt ute i havet. men daniel valde att stå över. Det var otroligt varmt att kliva i. nästan för varmt. och otroligt salt. det kändes som att halsa salt bara man doppade ner huvudet, även med munnen stängd.

När vi kom hem till Ixia så åt vi på cooking art igen. Blev en pizza för min del. mycket goo.
Efter maten så gick vi vidare till Alkionis (sportbaren) Daniel beställde in en stövel. och jag en "Disel" (strongbow med svartvinbärssaft) det var inge vidare. den smakade alldeles för mycket öl.
När matchen mellan Spanien - Paraguay började så beställde jag in ett glas vitt och en skål med jordgubbar och grädde. Grädden där var underbar !! det var som en blandning av söt grädde och marängsmet. godaste grädden jag har ätit !
Daniel beställde in en special hot strawberry. (jordgubbsglass, jordgubbssyrup, mandel och jordgubbar) Åh så gott det var !
Spanien vann matchen, vi gick hem och sov.


vi väntar på att bussen ska komma och köra oss till båten


på båten




fina lindos



Lindos taxi


Jag älskar dig  !


min fina


min underbara


<3


så himla fin thär


den vita staden


fina Acropolis


på väg ner till standen


havet


på båten igen


badade mitt ute i havet


min gooa pizza




min underbara


stöveln


min underbara ! !!!


kanske världens gooaste dessert, dooaste jag ätit iaf ! :D


älskling och hans Hot strawberry


gooo natt

Kommentarer
Postat av: DG

Sköna resebilder, man blir avis ju

2010-07-12 @ 15:17:03
URL: http://dergham.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0