Rhodos dag 5 (så har vi haft det)

På morgonen under tiden daniel fortfarande låg och sov så gick jag till hotellkiosken och köpte lite frukost.
och satte mig vid en dator och nördade lite.

När daniel vaknade så gick vi en sväng till baren vi vart på dagen innan eftersom vi lyckats glömma en påse med sovenirer. Krögaren kom direkt fram med påsen till oss utan att vi behövde fråga efter den. Jag gillar verkligen sådan artighet hos service människor.
Sen gick vi driekt och tog ett dopp i poolen, skönt !! Vi har inte badat så mycket undertiden som vi har varit här.. daniel vill se så mycket och så länge jag får ta snabbdopp så är jag nöjd. jag blir så glad när jag se honom uppleva saker som gör han så glad :)

Efter doppet så tog vi bussen in till rhodos stad. Gick och åt på samma ställe som vi åt på gången innan vi var in till rhodos stad. Det var gott, men inte jätte gott.
Gick omkring på stan och kollade in lite "finare" butiker. jag hittade en Sephora butik. jag har hört talas om dom men aldrig varit in i en. Jag kan säga det, Jag vela ha ALLT!!!! Daniel tyckte att någonting kunde jag ju köpa. han tyckte inte att jag skulle komma hem tomhänt från en butik jag mer än gärna hade bott i. En mascara och ett nagellack blev det. Men när vi kom till kassan så sa hon att om vi köpte 3 saker så fick man 15% rabatt. Det behövde bara vara något litet. Så jag gick och hämtade en pumptvål med den doft som Daniel tyckte var godast. citron. den luktade citrondessert. Och när vi betalat så visade det sig att vi bara behövde betala 2 kr för pumptvålen när rabatten var avdragen :) Lika mycket som att vi bara skulle handlat dom två första. Bra service det där att upplysa kunder om rabatter.

Sen gick vi ner till hamnen & kollade lite. Köpte 2 "turamrband" av lurendrejare.. mer om det sen kanske hahaha
sen blev det bussen tillbaka till lägenheten.
Tog ett dopp i poolen på 5 min.
Sen gick vi och kollade på fotbollsmatch. Nederländerna - Brasielien och Holland vann = Daniel glad = jag glad.
direkt efter det så gick vi till cooking art och åt. Jag åt en spaghetti bolagnese.

Sen gick vi runt en stund och sen vidare till sportbaren där vi kollade på första halvleken mellan Ghana - uruguay. När vi gick hem i pausen för att sova så stod det ett - noll till Ghana. men jag fick höra att dom förlorade sen.
Jag som höll på Ghana. All in för min del på Holland nu då :)





älsklingen


hjärtat


min goooa mat


jag och älsklingen delade på en banana split




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0